Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

Los seis Eurodiputos/es de la Izquierda Plural acaten la Constitución nel congresu so la fórmula ´como republicanu/a prometo por imperativu llegal´

Los seis eurodiputaos/es de la candidatura de la Izquierda Plural, al igual que los del restu de les opciones polítiques que llograron representación nes Elecciones Europees del pasáu 25M, acataron güei la Constitución ante los miembros de la Xunta Electoral Central (JEC) nun curtiu actu celebráu nel Congresu.

Willy Meyer, Paloma López, Ernest Urtasun, Marina Albiol, Lidia Senra y Ángela Vallina utilizaron la fórmula “como republicanu/a prometo por imperativu llegal”. La valenciana Albiol y la gallega Senra ficiéronlo respectivamente en catalán y gallegu, les sos llingües maternes, amás d'añedir “como nacionalista gallega” nel casu de la postrera d'estes eurodiputaes.

Con posterioridá axuntóse la Xunta Electoral Central y dio por válides por mayoría toles fórmules utilizaes güei que fueron más allá del ‘Sí, prometo’ o ‘Sí, xuro’ que se propunxeren primeramente como modelu.

Pa esplicar la so decisión, la JEC unvióse a la xurisprudencia del Tribunal Constitucional, que determina que l'acatamientu constitucional “non corada una prohibición de representar o escorrer ideales políticos diversos de los encarnaos na Constitución, siempres que se respeten les riegles del xuegu político y democrático y l'orde xurídicu esistente y nun s'intente'l so tresformamientu per medios illegales”.

Esti acatamientu de la Constitución ye'l pasu previu obligáu por que los 54 eurodiputaos puedan tomar posesión del so escañu y p'aportar a los sos credenciales, lo que fixeron nesti últimu casu a última hora de la mañana.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies