Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

De las Heras tacha de “nuevu episodiu de ‘la escopeta nacional’” el respaldu del PP a la nueva llei de parques nacionales que dexa la caza nestos espacios siquier hasta 2020

La diputada d'IX, ICV-EUiA, CHA espresa nel Congresu'l refugu del so grupu a la nueva norma y sofita con anterioridá al alderique nel Plenu una declaración roblada con otros grupos parlamentarios y asociaciones ecoloxistes pa denunciar les intenciones de los ‘populares’

La diputada d'IX, ICV-EUiA, CHA Ascensión de les Heras ironizó güei nel Plenu del Congresu al calificar de “nuevu episodiu de ‘La Escopeta Nacional’” l'aprobación definitiva de la Llei de Parques Nacionales “qu'ustedes, señores del PP, imaxino van celebrar con una xornada cinexética, cuntando cola compañía y les felicitaciones de lo más estremao de la clase empresarial d'esti país”.

De les Heras intervieno en nome del so grupu pa refugar na Cámara Baxa les enmiendes provenientes del Senáu al citáu proyectu de llei de Parques Nacionales del Gobiernu de Mariano Rajoy, ente elles la polémica enmienda 278, que dexa nestos espacios actividaes como la caza, siquier hasta finales de 2020. Finalmente la iniciativa tuvo lluz verde gracies a la mayoría absoluta del PP.

La diputada d'IX per Madrid criticó les prieses” que demostraron los ‘populares’ pa sacar alantre esta norma. Valoró que “cola que-y ta cayendo” al Partíu Popular ye lóxicu que piensen que “nun diben tar nel Gobiernu” en 2017 pa evitar la prohibición definitiva de la caza y otres actividaes, como contemplaba la llei na so redacción actual, que foi aprobada por consensu en 2007.

D'esta forma, dixo, “los sos amiguetes” van poder siguir con “el despreciable exerciciu de la caza” n'espacios hasta agora vedaos pa ello y yá “por fin ensin les molesties que tuvieron que soportar ante la inseguridá xurídica que s'acurría sobre los sos negocios y les sos propiedaes por culpa d'una Llei de Parques Nacionales que los amenaciaba”.

La parllamentaria d'Izquierda Xunida recordó qu'el so grupu yá pidió nel so momentu la devolución de la llei al Gobiernu porque “facilita a la iniciativa quitada'l negociu nestos espacios naturales, entá a mariña del interés xeneral y de desvirtuar la protección medioambiental”, hasta'l puntu de “poner en peligru la perimportante riqueza natural que, hasta agora, alluguen los 15 parques nacionales d'España”.

De les Heras valoró como “indignante” que'l PP utilice la so mayoría absoluta “pa dar seguridá xurídica a titulares de derechos qu'ostenten 13 families millonaries y poderoses”, que disponen de grandes finques nel Parque Nacional de Cabañeros, “asegurándo-yos que van poder siguir celebrando les sos monteríes y atentando contra'l medioambiente con total tranquilidá”.

“Yá vimos l'ataque y el peligru que s'acurría sobre los parques nacionales –señaló- cuando s'aprobó'l Parque Nacional de la Sierra del Guadarrama, onde se dexaba'l vuelu ensin motor y tamién la esplotación forestal. Foi'l finxu qu'abrió la puerta a que les enganíes d'estos señoritos’ tuvieren cobertoria cola lexislación que llevó a cabu agora'l PP”.

Ascensión de les Heras punxo enforma énfasis en denunciar que con esta llei “poner en peligru” el caltenimientu de los ecosistemes y la supervivencia de los mesmos parques como espacios naturales necesarios “que precisen claramente la máxima protección medioambiental”. En nome d'IX, ICV-EUiA, CHA garantizó qu'esta llei “va durar bien pocu, tan solo el tiempu xustu que nos dexe echa-yos del Gobiernu y derogala”.

Amás, coincidió con otros voceros de la oposición en valorar qu'esta norma invade competencies de les comunidaes autonómiques y adelantró que la so redacción puede acabar siendo recurrida ante'l Tribunal Constitucional.

Con anterioridá al entamu del alderique nel Plenu, De les Heras participó, al pie de voceres d'otros grupos parlamentarios y d'asociaciones ecoloxistes presentes nel Conseyu de Parques Nacionales –como Ecoloxistes n'Acción, SEO/BirdLife y WWF- nun actu en dependencies parlamentaries onde se robló una declaración na que se responsabiliza al PP de “arrampuñar a la ciudadanía los parques nacionales pa ponelos al serviciu de minoríes poderoses, d'intereses ocultos, de la especulación y de la degradación irreversible”.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies