Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

Vallina sollerta de que'l fin de les cuotes lácteas “ye'l fallecimientu de la esplotación ganadera tradicional” y pon en peligru a la población del mediu rural

Cola fin de les cuotes abrese la veda pa que les grandes esplotaciones y les empreses del sector lláctiu produzan y produzan ensin tener en cuenta nin la sostenibilidá, nin la soberanía alimentaria.

La eurodiputada d'Izquierda Xunida Ángela Vallina dixo esti martes que la retirada definitiva de les cuotes llácties “certifica'l fallecimientu de les esplotaciones ganaderes tradicionales, de la economía familiar y de la producción amestada al territoriu onde se consume”. La parllamentaria, que participó nuna concentración de protesta ante les puertes de la Eurocámara en Bruxeles, pidió a la Unión Europea (UE) que “reconsidere” esta decisión y que reinstaure les cuotes “mientres s'estudia la meyor manera pa faer vidable económicamente a les pequenes ganaderíes”.
La fin de les cuotes, el sistema puestu en funcionamientu a mediaos de los ochenta pa controlar la producción y llindar los escedentes, supon la lliberalización de facto del sector y una amenaza bien grave pa los pequeños ganaderos del norte y del noroeste del Estáu español. N'especial, no que se refier a les esplotaciones n'altu monte, que lleven unos costos adicionales de producción y que, cola apertura total al mercáu que propón el nuevu sistema, van vese nuna situación d'inferioridá al respective de los grandes productores con costos más baxos.
D'esta miente, la lliberalización que propón la UE va terminar por agravar entá más la crisis que yá traviesa'l sector, porque de la que se aumenta la producción ensin nengún tipu de control, va haber una baxada drástica de los precios. Namái na UE, y según los datos del Observatoriu Européu del Mercáu de la Lleche pa la campaña 2014-2015, yá en noviembre l'añu pasáu atropárase un aumentu de la producción del 4,7%, una medría que tamién se dio nos países que son consideraos como los grandes productores mundiales de lácteos: Estaos Xuníos, 2'4%; Australia, 2'6% y Nueva Zelanda, un 4'1%.
“Cola fin de les cuotes abre la veda por que les grandes esplotaciones y les empreses del sector lácteo produzan y produzan ensin tener en cuenta nin la sostenibilidá, nin la soberanía alimentaria. Amás, en zones como Asturies, que son montascoses, los costos de producción van ser una amenaza adicional por que el distribuidores interesar en mercar un productu, que'l so preciu va ser afitáu a la baxa pol mercáu, lo que lleva a la insostenibilidad”, dixo Vallina.
Pero esta xubida global de la producción  de lláctios, que se va caltener en 2015, va xunida a una baxada del consumu provocada pola contracción de la demanda en China –que tien un alcuerdu preferencial con Nueva Zelanda- o'l vetu rusu. Esta ye una de les principales causes de que'l preciu de la lleche tea a la baxa en tol mundu, polo que'l final del sistema de control de la producción na UE va tener de resultes un impactu negativu nel preciu de la lleche.
Mientres, el nuevu sistema –el paquete lácteo-, nun ye precisamente una solución yá que contribúi a fortalecer a la industria y non al productor. Lo primero, porque los ganaderos pierden el poder de negociación que-yos otorgaba l'anterior marcu regulatorio, y lo segundo, porque ensin un control ferrial de la UE, la gran industria va obligar de manera sistemática a el productores a baxar los sos precios, poniendo en riesgu la supervivencia de les sos esplotaciones.
Per otru llau, pa Vallina, la lliberalización del sector puede suponer la puntilla pal mediu rural. “Les zones rurales van quedar ermes, porque muncha xente va pensar que si nun puede vivir de lo qu'hasta agora foi'l so mediu de subsistencia, la ganadería, entós va tener que dise a otru llau y camudar d'actividá”, sollertó la eurodiputada.
Cola fin de les cuotes lácteas, l'enclín va ser la del dominiu de les grandes esplotaciones intensives, muncho más contaminantes pola gran cantidá de borrafes que xeneren, y menos respetuoses con un sistema de producción sostenible, al importar de los países probes soyes y abonos de forma masiva pa siguir calteniendo los sos beneficios.
Vallina reclamó a la UE por tou ello que “reconsidere'l caltenimientu de diches cuotes mientres s'estudia la meyor manera pa faer vidable económicamente a les pequenes ganaderíes, que son el futuru porque amás ayuden a la fixación de población nel mediu rural, tan castigáu pola crisis".

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies