Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

La Xunta pide al Gobiernu la suspensión de les lliquidaciones del YERA y una auditoría pa verificar el cálculu

Tolos grupos parlamentarios sofitaron esta mañana la Proposición Non de Llei na que s'encamienta al Gobiernu a la suspensión, con salvaguardes qu'en Derechu procedan, de toles lliquidaciones de les deldes que son reclamaes a los herederos de los usuarios finaos de los servicios residenciales públicos del ERA, hasta que se lleve a cabu una auditoria que verifique que'l cálculu de la mesma se adecúa de primeres d'aplicación del réxime más beneficiosu pal usuariu, según la revisión d'oficiu de tolos espedientes de reclamación de delda yá abonaos pa la devolución nel so casu de los ingresos indebíos.

De la mesma forma, la Xunta pide dotar al Organismu Autónomu ERA de los recursos materiales y humanos, que faigan posible una xestión axiloso y eficaz de les lliquidaciones y de la información a los residentes y a los sos familiares. La Proposición Non de Llei partió del grupu Podemos quien finalmente aceptó les enmiendes d'IX, Foru, Ciudadanos y PSOE que se convirtieron nuna enmienda transaccional que finalmente llogró'l votu d'estos grupos y el del PP.

Esti testu finalmente aprobáu ye bien similar a les enmiendes iniciales d'IX, que reproducimos de siguío: paralización, con salvaguardes qu'en derechu procedan, de toles lliquidaciones de les deldes que son reclamaes a los herederos de los usuarios finaos de los servicios residenciales públicos del organismu autónomu YERA hasta que se lleve a cabu una auditoría que verifique que'l cálculu de la mesma se adecua de primeres d'aplicación del réxime más beneficiosu pal usuariu, según revisión d'oficiu de tolos espedientes de reclamación de delda yá abonaos nos últimos cuatro años, pa la devolución, nel so casu, de los ingresos indebíos. La segunda enmienda d'IX explicitaba: dotar al organismu autónomu YERA de los medios materiales y humanos que faigan posible una xestión axiloso y eficaz de les lliquidaciones y de la información a los residentes y los sos familiares.

Marta Pulgar, diputada d'IX, responsable de los asuntos de Derechos y Servicios Sociales, punxo precisamente de relieve'l valor de la capacidá de consensu con un fin claru, solucionar los problemes de los ciudadanos y estimó a Podemos y al Gobiernu la so disposición por que la proposición de llei saliera alantre.  La diputada referir na so intervención al tracamundiu ya incertidume xeneráu por un sistema nuevu de xestión pa un sistema públicu que nun ye gratuitu pero que, sicasí, ta basáu na solidaridá y onde toles persones tengan o non capacidá económica tienen cabida, cuando nel sistema priváu nun ye asina, tien de pagase al 100%. A xuiciu de la diputada les reclamaciones tramitaes agora a los familiares de vieyos finaos nun tendría d'utilizase “como arma refundiza contra esti y anteriores gobiernos”  con una cuestión que xenera “tracamundiu ya incertidume” y de la que nun se puede concluyir que respuenda a “mala fe” per parte de nengún Executivu.

La diputada recordó que ye necesario tener en cuenta nel alderique la sostenibilidá del   sistema, pero siempres dende'l puntu de vista de l'atención d'un serviciu públicu que s'empresta y dende el puntu de vista de la xeneración d'un empléu calidable. La ERA cuesta 118 millones d'euros al añu y recalda 40 millones, pero ye un sistema social nel que la mayoría de los residentes nun respuende al costu de la plaza, la más cara de 1.400 euros pa los dependientes. “La ERA envalora que solo cobra un 7% de la delda global”, esplicó Marta Pulgar. La diputada tamién incidió en que coesistieron dos sistemes, unu hasta 2007 y otru a partir de 2010, y nellos pudo haber “erros de tramitación”, que dieron llugar a 5.000 families afectaes o herederos y a la incertidume pa los qu'agora moren na ERA. D'igual forma aportunó en que puede esistir una casuística variada, polo qu'aportunó en revisar d'oficiu tolos casos estableciendo'l casu más favorable pa los usuarios o los herederos y, en casu de que persista la delda, búsquense-yos a les families facilidaes pal so pagu.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies