Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

30/06/2017

El Parlamentu pide qu'Hunosa asuma Uminsa

Ovidio Zapico pon de relieve les dificultaes que traviesen les 260 persones que trabayen n'Uminsa

La Xunta Xeneral esixe qu'Hunosa asuma les concesiones d'Uminsa garantizando los puestos de trabayu directos ya indirectos de les esplotaciones de Tinéu, Zarréu y Fabero, en Llión, y pidir responsabilidaes patrimoniales a los xerentes de la empresa, ente otres cuestiones. La Proposición Non de Llei d'IX, qu'apuesta pol futuru de la minería, foi sofitada polos votos del PSOE, Foro y Podemos, con que'l grupu la coalición trasaccionó enmiendes a la iniciativa. PP y Ciudadanos votaron en contra.

Ovidio Zapico, diputáu d'IX na Xunta Xeneral, defendió la iniciativa que pretende encetar la difícil situación pola que traviesa dende va selmanes la compañía qu'opera fundamentalmente en Zarréu, Tinéu y Llión, onde trabayen 160 persones, con 100 persones más de subcontrates. Toos ellos tienen, per un sitiu, la difícil problemática que engloba a tola minería del carbón y al Occidente asturianu pol incumplimientu permanente del Marcu d'Actuación pa la Minería 2013-2018, ensin tener mecanismu que dexe garantizar la presencia del 7,5% del carbón autóctono nel mix nacional y la dificultá del contestu propiu de la empresa, por cuenta de la sentencia xudicial qu'obliga al propietariu la empresa a pagar 37 millones d'euros por un robu de carbón continuo ente 2009 y 2015. Zapico nun escaeció que p'agravar esta la situación la dirección d'Uminsa tresllada la so intención de faer el procesu de lliquidación, que imposibilitaría recuperar el dineru público que la sentencia determinó y supondría un grave problema social y llaboral pa 260 trabayadores y, añedió, pa les cuenques mineres del Suroccidente.

La Proposición non de llei nos sos puntos implica que la SEPI asuma les concesiones, como accionista únicu d'Hunos, pa recuperar el carbón robáu a Hunosa, fundamentalmente garantizar el caltenimientu del empléu, incluyendo a les subcontrates y cuantes persones atópense somorguiaes na preferencia absoluta y “porque tamos dafechu seguros que sector y cuenques tienen futuru”, porque yacimientos como esti seríen un recursu bien importante pa Hunosa, esplicó Zapico. Tamién la iniciativa recuerda al Gobiernu de la nación que se ta incumpliendo de forma sistemática l'Alcuerdu Marcu, que lleva apareyáu consigo la desapaición de munchos puestos y la decadencia les cuenques. “Porque queremos futuru pa les contornes falamos de que nun se ponga fecha llende, qu'haya futuru'l 1 de xineru 2019”, dixo'l diputáu d'IX.

El segundu puntu aprobáu supon dar treslláu a los representantes de la Xunta Xeneral nel Conseyu administración Hunosa, por qu'actúen en coherencia colo que la Cámara alcuerde. El tercer puntu ye xuna enmienda d'adicción, de Podemos, qu'abre la esixencia pa esixir responsabilidaes patrimoniales a los xerentes d'Uminsa énte'l riesgu de que nun faigan frente al pagu d'esos 36 millones que debe a Hunosa.

Testu final de la Proposición Non de Llei aprobáu:

PROPOSICION NO DE LEY

1º.- La Junta General del Principado insta al Consejo de Gobierno:

a) A que traslade de forma contundente la necesidad de que la Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI) como accionista universal de la empresa HUNOSA, asuma las concesiones de las explotaciones y la explotación de la empresa minera UMINSA, dentro del proceso concursal que esta tiene abierto, garantizando el mantenimiento de los puestos de trabajo a través de la subrogación del personal de Uminsa e iniciando un plan para incorporar con ellos a los trabajadores de las subcontratas de la minería, tanto de la empresa anteriormente mencionada como de Hunosa, así como a las personas con preferencia absoluta y equiparando los derechos laborales de todos ellos a los de los mineros de la empresa pública.

b) A que traslade al Gobierno de la nación, la imperiosa y urgente necesidad, ya no solo para la empresa UMINSA, si no para el conjunto del sector y de las comarcas mineras, de que se cumplan los acuerdos suscritos en el Marco de Actuación para la minería del Carbón 2013-2018, cuyo incumplimiento ha destruido miles de puestos de trabajo y puede suponer la destrucción de muchos más, y que inste a dicho Gobierno de España a defender los intereses del sector y de las comarcas mineras ante la UE con firmeza, de cara a la continuidad del sector más allá de cualquier fecha límite.

c) Que se exploren todas las vías para requerir responsabilidades patrimoniales a los gestores de la empresa Uminsa ante el riesgo de que el pago de los 36,5 millones de euros de multa impuestos por la desaparición de 731.485 toneladas de carbón del Almacén Temporal de Carbones en el periodo 2009-2015 no se lleve a cabo al quebrar la empresa sancionada.

2º.- La Junta General del Principado considera necesario que la representación institucional del Principado de Asturias en el Consejo de Administración de HUNOSA se manifieste y actúe en su seno en coherencia con lo señalado en el punto anterior y siempre en defensa e interés de Asturias y de los trabajadores.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies