Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

12/12/2017

IX plantega a la FSA un alcuerdu d'izquierda para votar sí al presupuestu de 2018

Ramón Argüelles anuncia que la posición va ser favorable sí alcuérdense midíes en lleis sociales, 0 a 3, planes d'emplegu y asturianu o d'astención en casu de nun algamar esti alcuerdu extrapresupuestariu

 

IX ta dispuesta a sofitar los presupuestos d'Asturies para 2018 pero antes, el Gobiernu y la Federación Socialista Asturiana (FSA) tienen de suscribir una propuesta pa garantizar un impulsu a les polítiques d'izquierda d'equí a la fin de la llexislatura. El coordinador xeneral, Ramón Argüelles, recordó qu'ésta “ye la última oportunidá pa ponenos d'alcuerdu, dende la izquierda, dende esta fuerza de cambéu qu'hai nel Parlamentu asturianu. Y, cola nuesa actitú, propositiva queremos siguir avanzando nesta negociación”. Polo pronto, dáu'l sellu d'IX nel proyectu de presupuestu, Argüelles anunció que nun va haber votu en contra y que la posición va tar ente l'astención y el sofitu, en función de la respuesta de los socialistes a esi documentu que, al so xuiciu, ten de ser una fueya de ruta p'aprovechar lo que resta de llexislatura, con más esforciu inversor en gastu social, dende 0 a 3 hasta'l refuerzu n'educación, I+D+i.

IX va llevar la so disposición a sofitar los presupuestos a la próxima colexada, prevista pal martes que vien, para, dempués, proponer la so ratificación per parte de l'afiliación. “Si les bases dícennos qu'alantre, pos lo sofitaremos, pero ponemos como condición un alcuerdu cola Federación Socialista Asturiana, cola FSA pa dar un impulsu d'esquierda a esti Gobiernu”. Esta posición foi treslladada ayeri a los socialistes que güei mesmu van recibir esti documentu pal consensu que, según Argüelles, sofitar en 4 pates: lleis d'emerxencies sociales; 0 a 3 años más amplia gratuita hasta ciertos niveles d'ingresos; apueste por planes d'empléu al traviés de los conceyos; y l'asturianu. “Nun tamos falando de más partíes nel presupuestu, sinón d'una intención de qu'haya un gobiernu verdaderamente d'izquierdes no que queda hasta les próximes elecciones”.

Dende la perspectiva de la primer pilastra, la prioridá taría, esclarió'l coordinador xeneral d'IX, na aprobación yá en marzu próximu de la proposición de llei de procedimientu d'emerxencia ciudadana, qu'abandera la formación xuntu con Podemos. Al pie de ello, la formación quier que s'impulse antes del fin del próximu cuatrimestre, la llei de garantía de derechos vitales básicos. Tratar d'una norma de llucha contra la probeza infantil, enerxética y situaciones d'especial vulnerabilidá. “Esa llei tien qu'avanzar por que nun quede naide en riesgu d'esclusión social”.

En cuanto 0 a 3, IX apuesta por una rede de titularidá pública que sirva como elementu d'educación y formación pero, tamién, como ferramienta pa la conciliación de la vida familiar y llaboral.

Tocantes a los Conceyos, Argüelles amosóse especialmente esmolecíu cola devolución de los fondos rexonales de los planes d'empléu y por la mesma continuidá d'estes víes de llucha contra'l paru. “Hai que dar una solución a esta devolución que creemos dudosamente llegal pero inaceptable políticamente”. L'oxetivu, señaló'l coordinador xeneral d'IX, tien que ser evitar que les alministraciones locales sían agora les perxudicaes por una situación que-yos llegó pola implementación d'unos planes autonómicos.

Nel asturianu, Argüelles señaló que ye imprescindible, si quier faese oficial la Llingua nun futuru, apautar una fueya de ruta, teniendo en cuenta les conclusiones de la Comisión d'Estudiu del Asturianu, na Xunta Xeneral.

Al respective de la posición de Podemos, el coordinador d'IX señaló que prefiriera un alcuerdu más ampliu, de 14 a 14 pos se llograra más. Sicasí, esplicó Argüelles, a pesar de que dende Izquierda Xunida s'apostó “dende'l minutu cero” por axustar xuníos, Podemos prefirió la bilateralidad lo que, al so xuiciu, foi un erru que torgó, por casu, poder forzar al PSOE a una política fiscal más progresiva y xusta que, amás, dexaría cuntar con más recursos pa polítiques sociales.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies