Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

Argüelles refuga que la oficialidá de Llingua dea 'aire' a nacionalismos y reclama el so impulsu y protección

El coordinador xeneral d'IX, Ramón Argüelles, retrucó güei al presidente d'Asturies que convien nun confundir llingua y nacionalismos, polo que, al so xuiciu, aventurar que la oficialidá va dar "aire" a los nacionalismos ye cuandoquier aventurao. "Queremos refugar lóxicamente esa teoría: los idiomes nun son armes refundizes; son les persones les que busquen o non conflictos".

 

El coordinador xeneral d'IX, Ramón Argüelles, retrucó güei al presidente d'Asturies que convien nun confundir llingua y nacionalismos, polo que, al so xuiciu, aventurar que la oficialidá va dar "aire" a los nacionalismos ye cuandoquier aventuráu.

"Queremos refugar lóxicamente esa teoría: los idiomes nun son armes refundizes; son les persones les que busquen o non conflictos".

Argüelles señaló que llugares como Gales, con una llingua propia, nun ponen en cuestión la so identidá británica, ente que n'Escocia nun ye la llingua'l problema sobro'l que se sofita'l so fuerte sentimientu independentista.

Inclusive nel ámbitu hispanu, el coordinador xeneral d'IX aludió a cómo a pesar d'usu común del español surdieron nacionalismos y países ónde los elementos identitarios nun pasaron pola llingua.

L'asturianu, la llingua, señaló Argüelles ye un patrimoniu" que, al igual que los edificios y monumentos tien de ser protexíu. Eso sí, añedió, "ensin utilizala como arma, sinón como un derechu de garantía y de cultura pa les xeneraciones que vengan dempués"

 

 

La Llingua ye d'Asturies

La #Llingua es un patrimonio de Asturias, de todos los asturianos y asturianas. Desde IU apostamos por su protección, por su desarrollo y por un proceso que culmine en la #oficialidá. No hay excusas para lograrlo y creemos que esta riqueza que tenemos como pueblo tiene que cuidarse. El presidente Javier Fernández decía estos que la cooficialidad podía conllevar "riesgos identitarios". Francamente, creemos que sus planteamientos no son los adecuados. Hay lugares como Gales, con una lengua propia que no pone en cuestión su britanicidad; en Escocia, en cambio, la lengua no es la cuestión pero el movimiento secesionista es muy fuerte. En el ámbito hispano, cómo justificar nacionalismos exclusivamente en el español: Perú, Argentina o México tienen una lengua común, el español, pero sin embargo el aglutinante de su patriotismo no llega de él. La Llingua ye d'Asturies. Ye la hora.

Posted by Ramón Argüelles on miércoles, 24 de enero de 2018
Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies