Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

Argüelles valora positivamente la entente sobro'l carbón con Castiella y Llión y Aragón y pide una transición xusta

El coordinador xeneral d’IX Asturies reivindica un financiamientu que tenga en cuenta les singularidaes del territoriu pa garantizar igualdá de derechos y prestaciones ente Comunidaes

 

El coordinador xeneral d’IX Asturies, Ramón Argüelles, valoró güei como un pasu adelantre la entente sobro'l carbón y el so futuru ente les Comunidaes de Castiella y Llión y Aragon yá que, dixo, “ye necesariO siguir quemando carbón autóctono porque'l carbón va siguise quemando y, a diferencia del d'importación sí xenera puestos de trabayu”.

El máximu responsable d'Izquierda Xunida esixó una “transición xusta” con capacidá pa combinar el mediu ambiente y la factura eléctrica, dáu l'impactu d'esti factor na industria asturiano de gran consumu y que, recordó, tien que pagar yá la eletricidá más cara d'Europa.

Nesi procesu, Ramón Argüelles reivindicó tamién que se pague d'una vegada por toes la delda de fondos mineros pindiu y yá reconocida polos tribunales a Asturies y, amás, que se conseñen ayudes adicionales pa embrivir l'impactu de la descarbonización d'equí al 2050 tal que marca la Unión Europea.

Per otru llau, no tocante al financiamientu, tamién faláu nel cume de presidentes d'Asturies, Castiella y Llión, Aragón y Galicia, el coordinador xeneral d'IX alvirtió que pa la so formación ye indispensable que se tengan en cuenta les singularidaes de cada territoriu, como dispersión demográfica o avieyamientu de la población. Unos principios que, señaló Argüelles, tienen d'incluyise “non solo p'Asturies sinón pal restu de Comunidaes. L'oxetivu ye que tengan los mesmos derechos un vecín d'Asturies, un vecín de Llión o un vecín o xuna vecina d'Estremadura”.

 

Por una transición energética justa y una financiación suficiente para Asturias

Las Comunidades Autónomas de Asturias, Castilla y León y Aragón comparten algunos retos comunes, como la transición energética justa y la defensa del carbón como un sector estratégico. Los presidentes de estas comunidades y también el de Galicia mantuvieron ayer un encuentro para buscar estrategias compartidas en la defensa de sus intereses. Desde IU creemos que es necesaria esa cooperación más porque hay cuestiones que nos afectan de forma clara con iguales y negativas consecuencias. Es imprescindible trabajar por un mejor medio ambiente y por ello apostamos, pero también porque el cambio se haga teniendo en cuenta las necesidades de nuestras comarcas mineras y nuestra industria de consumo eléctrico intensivo, porque otra cosa supondría tener que echar el cierre a nuestra comunidad. Exigimos planes de futuro que palíen los efectos de ese cambio de modelo y paradigma energético y, también, los fondos de reactivación económica comprometidos y reconocidos hasta en sentencias judiciales -hablamos de más de 200 millones de euros que el Gobierno de Mariano Rajoy se niega a desbloquear- y reivindicamos, además, la necesidad de nuevas consignaciones presupuestarias durante todo ese proceso de reconversión que la Unión Europea exige de aquí a 2050. Por otro lado, en esa cumbre también se ha hablado de financiación. Para IU es imprescindible que el modelo que se apruebe tenga en cuenta singularidades que influyen, y mucho, en la prestación de servicios y recursos a la ciudadanía. Cualquier cambio debe tener en cuenta, entre otras cuestiones, la dispersión demográfica, pues no es lo mismo ofrecer coberturas en zonas urbanas o rurales, y, cómo no, el envejecimiento de la población. No pedimos privilegios. Por el contrario, lo que exigimos es que, con independencia del lugar donde se viva en España, la ciudadanía tenga garantizados los mismos derechos.

Posted by Ramón Argüelles on martes, 20 de febrero de 2018
Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies