Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

29/06/2018

IX Asturies amuesa'l so sofitu incondicional' a la plantiya d'Ástur Lleonesa que reclama salarios atrasaos y viabilidá pa la esplotación

Ramón Argüelles, Aníbal Vázquez y Jaime Gareth Florez sumense a les movilizaciones convocaes en Zarréu en solidaridá col personal de la empresa qu'esixe soluciones.

El coordinador xeneral d’IX Asturies, Ramón Argüelles, amosó güei el sofitu incondicional” de la so formación a el trabayadores d'Ástur Lleonesa, qu'esta mañana manifestar en Zarréu (Degaña), tres 8 meses ensin cobrar d'una compañía en zarru, a pesar de la rentabilidá de la esplotación.

Argüelles destacó que, coles mesmes que se clausura esta mina, los sos trabayadores ven pasar per delantre de les sos cases, tolos díes, “camiones llenos de carbón de sangre, de carbón d'importación”.

Pal máximu responsable d'Izquierda Xunida, mientres el carbón siga quemándose ye imprescindible lluchar pol carbón. “Toos queremos un horizonte onde nun hai contaminación y onde el carbón al meyor nun sía necesariu pero ye que, anguaño, yelo y va siguir siéndolo”, señaló Argüelles quien enfatizó que les eléctriques siguen quemando esti combustible. Por eso, IX Asturies apuesta por una “descarbonización paulatina” y na que se dea alternatives a los puestos de trabayu que se destrúin.

Al pie de Argüelles, viaxó tamién l'alcalde de Mieres, Aníbal Vázquez, y el secretariu de Converxencia, Jaime Gareth Florez. Ésti últimu quixo dirixise a la Ministra de Transición Ecolóxica y al Secretariu d'estáu de Mediu Ambiente pa recorda-yos qu'una parte importante de la población del suroccidente d'Asturies ta concentrada nes esplotaciones mineres d'Ástur Lleonesa pa dar sofitu a una plantiya que, en dellos casos, lleven más de 8 meses ensin cobrar. L'oxetivu de la movilización, señaló Gareth Florez, “ye amosar el sofitu social del conxuntu de la ciudadanía d'estes cuenques y estos territorios a esti colectivu”. Nestos momentos, ye imprescindible, al so xuiciu, anuncios per parte del Gobiernu que dean “estabilidá” y “enfotu” al sector y a la ciudadanía. “Necestiamos una transición enerxética xusta, equilibrada. Nun podemos faer anuncios que lo único que faigan ye poner en peligru'l futuru d'un montón de xente d'estos territorios mineros”.

Y ye que, en cuenques como les de Degaña, el carbón ye unu de los sos principales recursos y, a día de güei, recalcló Jaime Gareth Florez, puede tener futuru.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies