Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

13/09/2021

IX presenta una PNL por que se diseñe un plan de tresporte escolar pa les nales qu'asegure al alumnáu del mediu rural l'accesu a les aules

Ángela Vallina reprocha que'l cursu empecipie con "los vieyos problemes" de movilidá, especialmente nes zones rurales d'Occidente y Oriente

 

Izquierda Xunida va llevar al Plenu una Proposición non de Llei pa diseñar un plan de tresporte escolar, tantu pal Occidente, como pal Oriente d'Asturies. L'oxetivu: evitar la discriminación social y educativo de la población xuvenil nel mediu rural. La iniciativa pretende, amás, resolver un problema concretu nel oeste de la comunidá autónoma, onde un grupu d'alumnos y alumnes tien dificultaes de mano el cursu académicu pola falta de medios de locomoción fayadizos y accesibles. Asina, encamentar al Gobiernu a poner en marcha, con calter inmediatu, una solución qu'asegure al alumnáu un tresporte al so algame. La vocera d'IX Asturies, Ángela Vallina, reprochó que, una vegada más, l'entamu del cursu académicu produzase ensin que se resuelvan les faltes del tresporte que, aseguró, son perfectamente evitables con una bona planificación.

"Una vegada más, arrincamos el nuevu añu escolar colos vieyos problemes d'exercicios anteriores. El Principáu nun puede siguir, añu tres d'añu, mirando escontra otru llau y, d'una vegada por toes, tien que diseñar pal Oriente y tamién pal Occidente asturianu, especialmente, un plan de tresporte educativu que non solo incluya les etapes obligatories, porque'l restu d'estudiantes tien que cuntar con medios de locomoción que nun-yos torgar siguir y siguir cola so educación", reclamó la diputada.

Pa la vocera d'IX, el mediu rural precisa de servicios públicos que sían ferramientes pa evitar el cayente poblacional. "Llevamos enforma tiempu falando del retu demográficu y nun sé a qué s'espera pa pasar de les palabres a los fechos: si, de verdá, queremos evitar el desiertu nes zones rurales; si queremos, de verdá, que la población pueda siguir viviendo na zona rural, les alministraciones públiques deben de comprometese, d'una vegada, pa garantizar los servicios públicos que se riquir y que son, amás, indispensables por que quien quiera siguir viviendo nos sos pueblos pueda siguir faciéndolo. De lo contrario, va ser too discursos vacíos. El retu demográficu, siempres lo diximos, combatese, precisamente faciendo polítiques que contribuyan a ello y una d'elles, especialmente, ye la dotación a eses zones de servicios públicos que faciliten la vida y qu'unu pueda siguir nel so pueblu si asina lo deseya".

Vallina llanzó, amás, la necesidá de que se pongan en marcha otres polítiques complementaries en materia d'emplegu, vivienda, sanidá o cultura que, xuntu cola garantía d'aportar al sistema educativu, tienen qu'implementase con una visión global pal mediu rural.

 

A LA MESA DE LA XUNTA XENERAL DEL PRINCIPÁU D'ASTURIES

El Grupo Parlamentario de Izquierda Unida, a través de su Portavoz, Ángela Vallina de la Noval, al amparo de lo previsto en los artículos 220 y siguientes del Reglamento de la Cámara, tiene el honor de presentar la siguiente proposición no de ley para su debate en pleno.

EXPOSICION DE MOTIVOS

El medio rural asturiano necesita políticas públicas específicas para corregir la injusticia social que padece en su vida diaria la ciudadanía de la zona rural asturiana. Si el gobierno no actúa en este sentido se producirá un éxodo de la juventud del medio rural asturiano que hará que nuestra comunidad pierda un enorme talento. Sin el medio rural Asturias es una sociedad vaciada y mutilada, sin capacidad para ganar el futuro.


En este sentido, de entre todas las políticas que hay que dirigir al Oriente y al Occidente asturiano y entre las que se encuentran, por ejemplo, las de empleo,

vivienda, sanidad o cultura, destacan, por su impacto sobre el futuro de Asturias, las educativas. Más allá de las inexcusables obligaciones que la administración del Principado debe cumplir en esta materia, son necesarias medidas políticas que tengan como objetivo que la juventud del medio rural pueda acceder realmente a una oferta formativa similar a la que existe en el centro de Asturias. Es evidente que para lograr ese objetivo en la zona rural es imprescindible que se disponga de una oferta de transporte escolar más allá de la etapa formativa obligatoria. Sin transporte nuestras y nuestros jóvenes de esas zonas, sobre todo aquellos de las familias más humildes, se quedarán sin poder acceder a la oferta educativa y esto supone una discriminación objetiva respecto la zona central, algo que es inaceptable.


Las y los jóvenes afectados han venido llamando la atención sobre esta situación durante todo este verano y no han encontrado un cauce de diálogo con el gobierno. Una vez más, se ha actuado en asunto de acuerdo a lo que ya es una tónica de actuación en situaciones similares precedentes desde el inicio de la presente legislatura, especialmente en materia educativa: no afrontar el problema y dejar que estalle sin importar los graves perjuicios sobre los afectados. No se ha realizado ningún esfuerzo para abordar la situación con tiempo suficiente para planificarla. Como consecuencia de esta actitud hay jóvenes que no pueden comenzar sus estudios al comienzo del curso. Y eso es algo que hay que corregir de manera inmediata.

PROPOSICIÓN NO DE LEY

La Junta General del Principado insta al Consejo de Gobierno

1º.- A reunirse inmediatamente con los afectados por la carencia de transporte accesible en el Occidente asturiano y que no pueden empezar este curso académico.
2º.- A poner en marcha con carácter inmediato una solución provisional que permita que las y los alumnos puedan disponer de un medio de transporte asequible para acudir a sus centros educativos.
3º- A diseñar para el Occidente y el Oriente de Asturias un plan de transporte educativo más allá de las etapas obligatorias, y con carácter permanente, para evitar la discriminación social y educativa que padece la juventud del medio rural.

Palacio de la Junta 13 de septiembre de 2021

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies