Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

01/10/2021

Izquierda Xunida y Podemos afiten pal 30 de payares l'arranque del procesu de tramitación de la oficialidá

Zapico y Ripa presentaron un calendariu para la reforma del Estatutu que tendría de tar aprobada na Xunta'l 21 de xunetu de 2022 pa ser unviada al Congresu de los Diputaos

El coordinador xeneral d'IX diz que "l'oxetivu irrenunciable" ye que cualquier cambéu estatutariu traiga la reconocencia máxima al asturianu

Izquierda Xunida y Podemos presentaron esta mañana'l so calendariu pa la reforma del Estatutu y l'oficialidá de la Llingua, una propuesta qu'afita para'l próximu 30 de payares lo que tendría de ser el pistoletazu de salida para arrincar tol procesu de tramitación. Los máximos responsables de dambes formaciones, el coordinador xeneral d'IX y diputáu, Ovidio Zapico, y el secretariu xeneral de Podemos Asturies, y tamién diputáu, Daniel Ripa, comparecieron esta mañana nuna rueda de prensa conxunta pa escenificar el consensu que sobro l'asuntu esiste ente dambes fuerces: “los grupos parlamentarios que tamos a la izquierda del Partíu Socialista nesta Xunta Xeneral tenemos una posición común tocante a lo que tien que ser el procesu políticu que nos hai de llevar a la reforma del Estatutu; qu'esa posición común afitar nun calendariu concretu que, pa nós, pasar por algamar l'alcuerdu, no que debe de ser el testu, nel 30 de payares. Y, a partir d'ende, empezar tola tramitación", resumió Zapico.

 

La meta a algamar, esplicó'l líder d'IX Asturies, ye afitalo pal 21 de xunu de 2022, cuando tendría de llevase a un Plenu Estraordinariu de la Xunta Xeneral la Propuesta de Reforma del Estatutu. Esto ye, añedió Zapico, "colos primeros díes del branu del próximu añu la reforma del Estatutu tien que tar aprobada n'Asturies. Esi ye'l calendariu que, tanto Podemos, como Izquierda Xunida, entendemos que ye l'únicu posible pa poder llegar a l'aprobación, a la fin del próximu períodu de sesiones".

Pa IX, según el so coordinador, l'oxetivu claru ya "irrenunciable" ye que la reforma tien d'incluyir la oficialidá del asturianu. "Nun lo voi dicir yá más vegaes, nun vamos a entorpecer en nengún momentu esti procesu. Dempués de la oficialidá hai una xerarquía que, pa nós ye la oficialidá y, dempués, too aquello que llogre sumar 25 votos más los dos votos d'IX, pero nun vamos nin a introducir, nin a consentir enguedellos, yá lo dixi esti día tamién na Mesa Parlamentaria, porque nun queremos enguedellar esti procesu políticu que, pa nós ye llimpio, tresparente y tien que ser, inclusive, hasta senciellu".

Polo pronto, yá hai, enfatizó'l diputáu, un alcuerdo IX-Podemos pal calendariu empobináu a llograr, como oxetivu irrenunciable, la oficialidá. Dempués, manifestó Zapico, va venir el desenvolvimientu d'esi modelu d'oficialidá nel que "debe d'entrar n'escena l'Academia de la Llingua y, en redol a ella y les sos propuestes, xenerar el consensu necesariu".

Daniel Ripa quixo "dexar bien claro" que la fecha llende por que la Xunta tenga aprobada la reforma pa la oficialidá tien de ser xunu de 2022 pa dexar empecipiar la tramitación nel Congresu de los Diputaos que, esclarió, tamién va llevar un tiempu. Pa poder cumplir feches, añedió'l parllamentariu, "l'alcuerdu tien que ser necesariamente ente'l 30 de payares y los primeru díes d'avientu. Nun almite más dilación y, poro, cualquier procesu que nun consigue tramitase a tiempu ye un procesu fallíu".

Zapico y Ripa comparecieron acompañaos por Victor Suárez y Cristina Tuero, dambos responsables de Política Llingüística de dambes formaciones, nuna escenificación de la prioridá que los dos partíos dan al procesu pa la oficialidá del asturianu. Para Tuero, xuna decisión como la de la reconocencia n'estatutariu a la Llingua nun puede ser ayena a la sociedá sinón que, otra manera, tien que ser parte de la mesma. Nesti sentíu llamó a que les distintes organizaciones del ámbitu civil conozan lo que se ta aldericando nes esferes de la política, según les sos implicaciones. Pa ello, anunció, pretende realizase alcuentros ciudadanos que dexen dar a conocer el procesu.

PLANTEAMIENTU DE PODEMOS Ya IX SOBRO LA REFORMA DEL ESTATUTU

Planteamiento político de Podemos e IU
Al tratarse de una reforma limitada y de poca complejidad técnica es perfectamente posible alcanzar un texto acordado y registrarlo en la Junta General como “Proposición de Reforma del Estatuto de Autonomía del Principado de Asturias” antes del 30 de noviembre.

UNA PROPUESTA DE CALENDARIO PARLAMENTARIO DE TRAMITACIÓN
El calendario que se plantea es una simulación basada en la aplicación estricta del Reglamento, pero sin ampliaciones de plazos.

07.12.21. Registro de la propuesta de Reforma del Estatuto de Autonomía del Principado de Asturias suscrita por 12 diputadas y diputados (Art. 160 del Reglamento)
13.12.21. Admisión a trámite por la Mesa de la Junta General del Principado de Asturias. Remisión al Consejo de Gobierno para manifestar su criterio.
14.12.21. Publicación de la propuesta. Inicio del plazo de diez días para que el Consejo de Gobierno manifieste su criterio sobre la propuesta de reforma.
29.12.21. Finalización del plazo de 10 días para que el Consejo de Gobierno manifieste su criterio sobre la propuesta de reforma.
01.02.22. Mesa para recibir el criterio del gobierno o constatar que no se ha emitido y determinar que la propuesta de reforma está en condiciones de ser incluida en el orden del día del pleno para su toma en consideración
02.02.22. Junta de Portavoces para incluir la propuesta de Reforma en el orden del día del Pleno.
09.02.22. Debate en el Pleno de la JGPA de la toma en consideración de la Propuesta de Reforma. Aprobación.
10.02.22. Resolución de la Presidencia de la Junta General del Principado de Asturias abriendo el plazo para la solicitud de comparecencias en relación a la propuesta de reforma tomada en consideración.
18.02.22. Fin del plazo para solicitar comparecencias.
21.02.22. Mesa de la Cámara para admitir a trámite las solicitudes de comparecencia
01.03.22. Mesa de la Comisión de Presidencia para acordar las comparecencias y establecer el calendario de sustanciación.
29, 30 y 31.03.22. Comparecencias para informar de la propuesta de Reforma del Estatuto.
01.04.22. Resolución de Presidencia la Junta General del Principado para abrir el plazo de enmiendas. (30 días art. 161 a) del Reglamento)
18.05.22. Fin del plazo para la presentación de enmiendas a la propuesta de Reforma del Estatuto de Autonomía
19.05.22. Mesa de la Comisión de Presidencia para admitir las enmiendas y ordenar su publicación.
20.05.22. Comisión de Presidencia para designar la ponencia. Publicación de la designación de la ponencia
31.05.22. Aprobación del informe de la Ponencia
13.06.22. Comisión de Presidencia para asumir el informe de la ponencia y elevarlo a Pleno como dictamen
21.06.22 Pleno extraordinario para la aprobación de la Propuesta de Reforma del Estatuto de Autonomía del Principado de Asturias. (Artículo 161 b) del Reglamento

La aprobación de un calendario de tramitación del procedimiento o la habilitación de una parte del mes de enero permitiría celebrar el Pleno de aprobación de reforma del Estatuto el 25 de mayo, lo que tendría un carácter simbólico significativo.

En todo caso, si el 30 de junio de 2022 la Reforma del Estatuto no estuviera aprobada, IU la daría por fallida

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies