Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

09/10/2015

El parlamentu esixe, por unanimidá, el cumplimientu de les autorizaciones ambientales pa controlar la calidá del aire en Xixón

El parlamentu asturianu aprobó esta mañana, por  unanimidá, una moción subsiguiente d'IX sobre la calidá del aire en Xixón y na zona central na que s'esixe al gobiernu establecer mecanismos d'información continua a la ciudadanía sobre la calidá del aire nos sos llugares de residencia, qu'hai de ser especialmente intensu cuando se produzan incidentes que provoquen alarma o molición;  enllantar un protocolu específicu d'alerta temprano d'intervención de les alministraciones concerníes cuando se produzan situaciones que sían susceptibles de provocar alarma o molición na población, especialmente cuando se producen nubes anómales d'emisiones contaminantes; impulsar ente les vecines y los vecinos la información necesaria sobre los protocolos d'actuación en casu de situaciones de contaminación grave y definir y establecer estratexes de minimización del riesgu d'emisiones, pa la so integración tantu nes nueves autorizaciones como nes revisiones de toles esistentes, esixendo'l control del cumplimientu de les autorizaciones Ambientales Integraes na nuesa comunidá.

Ovidio Zapico, diputáu d'IX que defendió la moción de la coalición, repitió que los problemes de contaminación en Xixón, Carreño y otros conceyos del centru d'Asturies son “alarmantes y esmolecedores”. Al so xuiciu, dempués d'enllantar el Plan calidable del Aire, les partícules PM10 que producen asma, cáncer de pulmón y problemes cardiovasculares… siguen tando na atmósfera y contaminando  l'aire qu'alienden los asturianos, que siguen espuestos a elles. Esiste n'Asturies “una imperiosa necesidá d'ameyorar el nivel de la calidá d'aire p'ameyorar la calidá de vida”, aportunó Zapico. El diputáu, qu'aceptó una enmienda de Foro Asturies, aprofió la “importante transcendencia de controlar los focos emisores”. Nun sirven los aparatos de midida quitaos que tán instalaos, sinón aparatos públicos que treslladen datos fehacientes pa realizar los oportunos siguimientos, tamién tien d'haber servicio inspección cualificáu que cunte con medios homologados y mecanismos d'actuación inmediata ante situaciones de nubes d'emisiones anómales provocaes en procesu granible y treslladar a la ciudadanía toes los informes, amás de coordinar por que nun derive n'alarma social nin alerta sanitario.

Nel tiempu que lleva a valir el Plan calidable del Aire de Xixón, los  espedientes sancionadores son una “filfa”, dixo Ovidio Zapico. IX nun va tolerar que terminen ensin una sanción, alvirtió'l diputáu d'IX.

A lo último, terminó defendió la industria asturiano pero “una industria sostenible,   llimpie, que cumpla cola llei non solo en materia llaboral, sinón medioambiental”.

PP y Podemos, anque votaron a favor, utilizaron una llínea argumental similar na moción d'IX, asegurando que'l testu ye “fumu”. Nel casu de Podemos tamién el so diputáu Hector Piernavieja llanzó “un avisu a navegantes”. “Esta ye la última proposición d'estes característiques qu'esti grupu va aprobar”, dixo'l de Podemos. El PP aseguró que ye una moción ligth”.

Pela so parte, el Partíu Socialista, que tamién sofitó la moción, sostuvo que los puntos yá tán en marcha, y que la calidá del aire n'Asturies ye muncho meyor que va dos años, de la que convidó a nun sollertar a la población pa sacar réditos políticos.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies