Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

24/07/2017

IX reclama al Gobiernu un estudiu de viabilidá d'un ferrocarril pa resolver el tresporte a los Llagos

Izquierda Xunida reclamó güei alternatives pa resolver los problemes que, de forma repitida, rexistrense nos accesos a los Llagos de Cuadonga.

El diputáu Ovidio Zapico allegó güei a Cangues d'Onís onde plantegó la necesidá de que'l gobiernu dė los pasos pa realizar un estudiu de viabilidá d'un ferrocarril como posible alternativa al tresporte per carretera. Eso sí, matizó'l parllamentariu, nel estudiu ye imprescindible priorizar, especialmente, cuestiones medioambientales, pero garantizando la presencia pública, tanto na so ellaboración y execución, como na so hipotética xestión. "Falamos d'un proyectu interesante si garantizamos tamién la situación social y llaboral d'aquellos colectivos de trabayadores que s'arrexunten agora mesmu y fundamentalmente en redol a los colectivos autónomos de taxistes".

Ovidio Zapico señaló qu'esta situación de problemes per saturación nos accesos a los Los Llagos nun ye esclusiva nin única. "Esmoleznos especialmente la situación de ciertu caos que bastantes fines de selmana, tanto na seronda pasada como na primavera, vivimos; caos que conduz a la masificación y que crea, de primeres, un problema medioambiental importante y, de segundes, una frustración a los visitantes que, atraíos pel nuesu paraísu natural y por campañes como la de Vuelvi al Paraísu, siéntense atraíos per Asturies y depués atopen eses masificaciones nos accesos a Los Llagos que, desgraciadamente, repitir n'otros llugares del Oriente d'Asturies y que tendríamos que valorar en dalgún estudiu por qué". Nesti sentíu, el diputáu aludió a les situaciones de caos que se producieron na zona de Picu Urriellu, Pandébano, Poncebos o'l Sella. "Tenemos elementos abondos pa tener un productu turísticu bien curiosu, pero tenemos que ordenar y dotar a la palabra sostenibilidá qu'alimenta'l nuesu programa de turismu de conteníu real".

En cuanto al tren a Los Llagos, Zapico reclamó que s'estudien alternatives tamién pa saber qué faer con "esa carretera" nel casu de que, finalmente, optar pol ferrocarril. La carretera tendría que siguir dando'l so serviciu a colectivos como los ganaderos, ciclistes y a establecimientos que na zona dedicar a la hostelería, pero, esplicó, "sería de dalguna forma incompatible con caltener la carretera abierta y crear una infraestructura ferroviaria".

Al respective de los trabayadores qu'agora dependen del tresporte a Enol y La Ercina, el diputáu señaló que se trata d'una de les esmoliciones y prioridaes d'IX. " Habría que dar un acomodu, yá sía llaboral o bien sía con planes de xubilaciones antemanaes y que debería de ser condición sine qua non dende un primer momentu nesi estudiu".

Zapico reivindicó la necesidá d'implicar a les distintes alministraciones -Central, autonómica y local- pa definir qué ye lo más sostenible, si caltener el sistema actual o dise a un nuevu modelu con menos impactu al llargu plazu. Lo que ta claro, añedió'l parllamentariu, ye que'l modelu actual presenta'l problema de colapsos repitíos, qu'estropien el mediu ambiente y xeneren frustración ente los visitantes. Sía que non, enfatizó, hai marxe pa la meyora, inclusive implementando autobuses eléctricos.

Ovidio Zapico, que se movió hasta la redolada de Los Llagos n'unu de los autobuses que faen d'enllaz, reclamó concienciación y sensibilización a los visitantes pa evitar estropiar la redolada con bagazos incontrolaos. Amás, llamentó que nos autobuses nun s'ufierte, en forma de vídeu o folletos, dalguna información y conseyos pa los visitantes.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies