Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

09/09/2021

IX presenta una PNL pa desligar cualquier actu civil como'l Día d'Asturies de celebraciones relixoses

Ángela Vallina recuerda l'aconfesionalidá del estáu y reprocha al arzobispu una homilía que, al so xuiciu, podría responder a un intentu de faer "méritos" dientro del sector conservador de la Ilesia Católica española, enfrentada col Papa Franciso.

Izquierda Xunida presentó güei mesmo una Proposición non de Llei (PNL) pa desligar los actos civiles de los relixosos, atendiendo a l'aconfesionalidá de la Constitución del 78. La última homilía del arzobispu d'Uviéu foi la gota qu'apinó'l vasu, usando como altavoz la celebración del Día d'Asturies pa llanzar un planteamientu reaccionariu y que va en contra de la llexitimidá de la lexislación española. La PNL plantega que yá en 2022 cuntárase con un marcu normativu qu'estableza que toles instituciones del Principáu d'Asturies celebren la fiesta de la Comunidá Autónoma al marxe de cualquier actu de naturaleza relixosa; amás, nun segundu puntu, esíxese'l respetu escrupulosu a la separación ente relixón y Estáu, pa lo que se pide al Gobiernu d'Asturies que declare que nun va allegar a nengún oficiu relixosu. La vocera d'IX, Ángela Vallina, nomó de "intolerables" les declaraciones arramaes pol preláu na homilía d'ayeri en Cuadonga: "esto pasa por nun dixebrar lo que son les dos instituciones y cumplir con ello la constitución; hai que dixebrar los actos civiles de los actos relixosos, máxime nuna sociedá asturiana del sieglu XXI que yá ye multicultural y, en concencia, nun ye católicu tol mundu, sinón qu'esisten distintes creencies y persones tamién que nun creen".

La homilía, a xuiciu d'Ángela Vallina, supon una clara extralimitación del arzobispu, quiciabes enmarcada nuna carrera pa faer "méritos" dientro del sector más conservador de la Ilesia Católica española, engarráu, añedió, "a l'actual llínea que marca'l Papa".

Sía que non, la diputada cree indispensable que, dende les instituciones democrátiques, déase una respuesta. "Esti señor (en referencia a Jesús Sanz Montes) diz verdaderes barbaridaes y ofiende a toes aquelles persones que votemos y que tamos pa cumplir les lleis; votemos unos representantes que son los que tienen que dirixir la sociedá civil. Les creencies son personales y son de cada unu. De toes formes, resulta tamién bastante ridículu la comparanza colos toros, cuidao que nesti país el toru nun ta protexíu: que yo sepa, siguen matándose nes places de toros, primeramente faciéndolos sufrir con estocaes y demás. Paezme llamentable qu'esti arzobispu que ye pel momento l'arzobispu d'Asturies tenga estes salíes de tonu y esta falta de respetu a la ciudadanía asturiano".

A LA MESA DE LA XUNTA XENERAL DEL PRINCIPÁU D'ASTURIES.

El Grupo Parlamentario de Izquierda Unida a través de su Portavoz, Ángela Vallina de la Noval, al amparo de lo previsto en los artículos 220 y siguientes del Reglamento de la Cámara, tiene el honor de presentar la siguiente proposición no de ley, para su debate en el pleno

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS.

Las ofensivas y, por ello intolerables, declaraciones realizadas el pasado 8 de septiembre en el marco de la celebración del día de Asturias por el arzobispo católico que desempeña su labor en Asturias hacen necesaria una reacción institucional democrática. No sólo en defensa de las personas agredidas y ofendidas por ese jerarca católico sino para garantizar la incuestionable separación entre iglesia y Estado que debe presidir la actuación de nuestros poderes públicos.

La celebración del día de Asturias, en pleno siglo XXI, ya no puede verse afectada por ningún rito religioso. Asturias es una sociedad muy plural y sus instituciones deben cuidar y respetar esa diversidad de creencias, cosa que no sucede cuando el día de la comunidad se celebra principalmente acudiendo a una misa de rito católico. Hay que superar estas adherencias procedentes de un pasado pre-democrático que nada tienen ya de tradición cultural y sí de ánimo de colonización del espacio civil por una ideologíaexcluyente y totalitaria como es la forma de catolicismo ultramontano y reaccionario que profesa el, por ahora, cabeza de la iglesia católica asturiana.

PROPOSICIÓN NO DE LEY.

La Junta General del Principado de Asturias insta al Consejo de Gobierno a:

Primero. - Establecer un marco normativo, para que, desde el año 2022, todas las instituciones del Principado de Asturias celebren el día de Asturias al margen de cualquier acto de naturaleza religiosa, sin perjuicio de que el hecho religioso, a través de sus múltiples y plurales manifestaciones, pueda tener cabida en el marco del apoyo y fomento de actividades privadas beneficiosas socialmente y con utilidad para la
Comunidad.

Segundo. - A declarar que antes incluso de cualquier regulación legal y administrativa pertinente garantizar el respeto escrupuloso a la separación entre religión y Estado, el gobierno de Asturias declare que no acudirá a ningún oficio religioso.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies