Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

20/10/2021

La Xunta aprueba por aplastante mayoría la PNL d'IX pa reforzar y rellanzar l'Atención Primaria

La iniciativa preve amontar el financiamientu hasta algamar el 25% de la inversión en salú, y midíes p’aumentar plantiyes, garantizar la universalidá del sistema o ameyorar la participación

 

La Xunta Xeneral aprobó güei por mayoría aplastante la PNL d'Izquierda Xunida pa reforzar y rellanzar l'Atención Primaria, con una medría de recursos hasta algamar el 25% de total que güei se destina a salú. El diputáu y coordinador xeneral d’IX Asturies, Ovidio Zapico, xustificó esi ratio nos encamientos de la Organización Mundial de la Salú (OMS) y que casi dobla'l que, realmente, constatase na Comunidá Autónoma. Amás, búscase priorizar una política sanitaria pública; aumentar la conectividá p’ameyorar la comunicación cola población polo xeneral; garantizar l'atención presencial; la universalidá de l'atención o más tresparencia cola publicación de consultes demandaes de forma física. Al pie de tollo, apuéstase por un plan de choque pa garantizar la eficiencia de los recursos humanos, con midíes formatives, organizatives y retributives que dexen tamién asegurar l'usu de tola capacidá docente del sistema y tamién d'atracción del personal formáu. Ente les midíes plantégase tamién el desenvolvimientu d'órganos de participación y una evaluación del modelu de xerencia única. "Queremos -señaló Zapico- un estudiu independiente que determine si esti modelu ye l’afayadizu".

La necesidá de reforzar la primer llínea del sistema sanitariu quedó especialmente demostrada dempués de la crisis pola COVID19. "Quién dulda de la importancia d'un sistema sanitariu públicu, calidable, eficiente, que protexa al conxuntu de la ciudadanía asturiana, dempués de too lo que vivimos nestos perllargos, casi yá, venti meses. Yo creo que naide nel so sanu xuiciu puede duldar de la necesidá de que cuntemos con un sistema sanitariu públicu calidable que dea por igual cobertoria a toles persones ensin nengún tipu de xéneru de duldes nin de criterios", resumió Zapico en defensa de la proposición.

El diputáu reconoció la bona actuación de la sanidá asturiana mientres de la pandemia, daqué que, añedió, tien ensin dulda una esplicación na preesistencia d'un sistema sanitariu públicu que sufriera menos gastadura qu'el d'otres Comunidaes Autónomes mientres los años de la crisis neolliberal", na que, recordó punxéronse midíes bien restrictives pa servicios públicos esenciales.

Pero, más allá d'eses bones resultancies, a xuiciu del parllamentariu, el sistema "amuesa síntomes evidentes de fatiga, de debilitamientu". El diagnósticu correspuéndese cola contestación social", qu'empieza a salir a la cai pa defender un derechu como'l sanitariu. Nesti sentíu, señaló qu'esi debilitamientu puede xenerar desafección na ciudadanía y, tamién, una medría de la sanidá privada pa quien-y la pueda dexar.

Ente los problemes del modelu sanitariu asturianu, Ovidio Zapico defendió un refuerzu de l'Atención Primaria como primer puerta d'entrada al sistema, n'oposición a los modelos articulaos en redol al "hospitalocentrismu"; y la necesidá de garantizar unos recursos humanos sanitarios bien formaos y suficientes, daqué que, a mediu y llargu plazu, aseveró, podría ponese en riesgu si nun s’entama a tomar midíes yá.

La PNL aprobóse íntegra, magar por aciu l'aprobación por puntos, que quedó de la siguiente forma. Pa los apartaos 1,2,3,4 y 9 unanimidá; 5 y 7, toos a favor sacantes Podemos, que s'abstuvo; Nel epígrafe 6, votaron a favor IX, PSOE y Podemos, en contra Cs, la ultraderecha y Pedro Lleal, absteniéndose'l voceru de Foru y PP; finalmente, pa los puntos 8 y diez, tola cámara votó sí sacantes PSOE y VOX, que lo fixeron en contra.

 

PNL aprobada

El Grupo Parlamentario e Izquierda Unida, a través de su Portavoz, Ángela Vallina de la Noval, al amparo de lo previsto en los artículos 220 y siguientes del Reglamento de la Cámara, tiene el honor de presentar la siguiente proposición no de ley para su debate en el Pleno.

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

La Conferencia Internacional sobre Atención Primaria de Salud, patrocinada por la OMS y reunida en Alma-Ata en 1978, ya definió la Atención Primaria como la estrategia imprescindible para el desarrollo de sistemas de salud universales, equitativos y sostenibles. En el mismo sentido, el Grupo de Trabajo de Europa de la OMS aseguró que la Atención Primaria está destinada a orientar la actuación del resto de los niveles del sistema sanitario con integralidad, equidad, eficiencia y utilización de recursos, fármacos y tecnología.

Los sistemas que, como el español, están basados en la Atención Primaria presentan mejores niveles de salud, cobertura, accesibilidad a menores costes, con la incorporación de actividades de promoción y prevención junto a una atención clínica de calidad. Sin embargo, hemos asistido también en Asturias al retroceso del papel de la Atención Primaria como eje del sistema a favor de la Atención Hospitalaria, orientada a la curación y el uso intensivo de nuevos fármacos y tecnologías de alto coste.

Los recortes iniciados en 2008 y el envejecimiento de la población, así como la pluripatología que conlleva, han afectado en especial a la Atención Primaria y se ha resentido con ello la atención integral y la valoración ciudadana del propio sistema público de salud. La agresión más clara a este modelo fue el Real Decreto Ley 16/2012, que nos retrotrajo a un sistema de aseguramiento y supuso un retroceso tan grande que no ha sido superada en todos sus extremos por leyes posteriores, incluido el RDL 7/2018, de 27 de julio.

La Atención Primaria debe constituir el verdadero eje de la atención que garantice unos servicios sanitarios de calidad y con capacidad de respuesta inmediata. Sin embargo, lejos de ser el eje del sistema, la Atención Primaria ha sido relegada a la puerta de entrada del mismo, con restricción de sus funciones al cribado de pacientes, sin que las sucesivas modificaciones legislativas que se han producido hayan revertido esta situación. La pandemia que estamos sufriendo, especialmente en esta quinta ola, no ha hecho sino poner de manifiesto con más claridad esta situación.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies