Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

10/06/2022

IX y Podemos van presentar una enmienda a la totalidá con devolución al Gobiernu de la Llei de Calidá Ambiental

Dambes fuerces al pie de CCOO refuguen un testu que consideren "regresivu" y que pon en situación de "precariedá" la protección de la redolada, "abriendo la puerta a problemes de salú pública"

Izquierda Xunida y Podemos Asturies van presentar una enmienda a la totalidá, con devolución al Gobiernu, de la Llei de Calidá Ambiental nuna iniciativa que, amás, cuenta col sofitu de Comisiones Obreres, que considera'l testu regresivu tamién en materia llaboral.

El coordinador xeneral d'IX, y diputáu, Ovidio Zapico, aseguró güei que la normativa qu'impulsa'l Gobiernu ye "regresiva", alloñar del modelu de "Asturies Paraísu Natural" y abre la puerta a "problemes de salú pública". Por too eso, enfatizó’l parllamentariu, "IX, Podemos, la izquierda de la Xunta Xeneral nun vamos tar nesa llei". Ello ye que añedió, de salir alantre va facer "ensin el concursu de la esquierda".

Pa Zapico, l'aprobación d'esta llei supon la instalación d'una axenda lliberal, conservadora, que ta apautada con Ciudadanos, afalada poles Cámares de Comerciu, polos empresarios asturianos y que nun cunta con una parte bien importante del texíu sindical y social de la nuesa comunidá autónoma. Por too ello, los grupos de la izquierda vamos presentar una enmienda a la totalidá con devolución del testu al conseyu de Gobiernu y faemos una reflexón y una llamada al diálogu".

Llei de precariedá ambiental.

Igualmente dura foi la diputada de Podemos Asturies Nuria Rodríguez pa quien el testu qu'impulsa'l Gobiernu alloña la norma de la calidá, convirtiéndose nuna llei de precariedá ambiental. La parllamentaria reprochó la falta de negociación con entidaes de defensa de la naturaleza, de la que'l Gobiernu sí que caltenía contactos cola patronal. "Tarrezo que tamos esmuciendo ente la mentira y la verdá. La mentira de que sía una llei que fuera consensuada coles organizaciones ecoloxistes y la verdá que sí foi consensuada, nesti casu, con un ciertu númberu d'empreses". Asina, señaló qu'hubo xuna clara connivencia siquier con una parte del empresariáu, de forma que, al so xuiciu, la FADE ta asitiándose "en frente de la ciudadanía asturiana, en frente de los pescadores, en frente de los ganaderos y ganaderes y nun tien nengún tipu de reconcomíu".

L'alusión a estos colectivos del sector primariu nun ye gratuita. Según Rodríguez, la llei abre puertes que suponen un riesgu claro pa esos sectores tradicionales, al relaxar casi a cero cualquier tipu de torga a instalaciones que pueden ser de gran impactu pero que van poder llevase adelantre si se consideren esperimentales, con un artículu que dexa "barra llibre" por que too sía considerao un sector d'esperimentación. "La eólica marina ta considerada como un proyectu esperimental, esto dizlo’l Conseyeru d'Industria y esto dizlo la viceconseyera. Si consideramos que la eólica marina ye un proyectu esperimental, la llei de precariedá ambiental dexa barra llibre para dexar qu'esos proyectos esperimentales asítiense onde sía, onde digan les empreses, ensin nengún tipu d'evaluación ambiental. Y dicir el proyectu de llei".

Nuria Rodríguez pidió al gobiernu que se defina y esclarie si s'asitia al llau de la FADE o de lo que reclama la ciudadanía.

Sobrecarga a los Conceyos

La vocera d’IX Asturies, Ángela Vallina, reprochó la sobrecarga qu'esta llei va traer pa los Conceyos, por culpa de que se-yos va cargar con llabores pa los que nun cunten colos medios. Cola so esperiencia al mandu de una alcaldía, la diputada recordó que, hasta agora, les competencies medioambientales correspondíen a la Comunidá Autónoma y al Estáu. "Nesti proyectu de llei esa competencia se la enxareten a los Conceyos, a cencielles con una declaración responsable que depués se comprobará a posteriori. Hya que recordar que los Conceyos nun tienen competencies en medio ambiente pero, estreme, nun tienen personal formáu para poder evaluar esos proyectos".

Lo peor ye que, frente a lo que diz el vicepresidente Juan Cofiño, "nun son inocuos", enfatizó Vallina. Otra manera, añedió, dacuando traen "problemes de salú porque, a naide, d'equí p'arriba, con una delcaración responsable gustará-y tener una granxa de 600 gochos al llau de la so casa, colo cual esto tamién convertir nun problema de salú".

Ángela Vallina foi bien crítica col tratu a los Conceyos a los que se carga de competencies ensin, al tiempu, reforzalos económicamente por que puedan faer frente a elles. "El Vicepresidente diz que faló colos Conceyos; nun sé con qué Conceyos faló, pero, en concencia, de los 9 que preside IX, con nengún, y sí echo de menos la voz de la FAC, porque daqué va tener que dicir ya informar a tolos conceyos d'Asturies de cuál va ser el marrón, lliteralmente, que-yos va a cayer agora con esti proyectu de llei"

Oportunidá perdida pa impulsar la figura de delegaos de medioambiente na empresa

Pal máximu responsable de Comisiones Obreres José Manuel Zapico la llei de precariedá ambiental" naz, al so xuiciu, "coxa", por culpa de que nun se cuntó colos axentes económicos y sociales, entre otres razones, "porque escarecemos d'un Conseyu Económico y Social, que sumió n'Asturies, que yera l'ámbitu fayadizu por que les organizaciones sindicales más representatives pudiéramos conocer esti tipu d'iniciatives lexislatives con tiempu y poder apurrir".

Sía que non, el secretariu xeneral de CCOO, José Manuel Zapico, manifestó'l refugu al proyectu de llei que, según esplicó, nun va encetar nel Conseyu de Medio Ambiente nun va encarar cuestiones de tipu sectorial pero qu'afecten a la redolada, como pue ser la enerxía y el tresporte, onde esti órganu va tener poca capacidá d'influencia sobre les polítiques medioambientales de la rexón. Por si fora poco, tamién s'esbardia xuna oportunidá para impulsar la figura de delegada y delegáu de medio ambiente nes empreses", daqué al so xuiciu indispensable para correxir determinaes práctiques que se producen nesos ámbitos y que son especialmente conocíes poles mesmes plantiyes. Asina mesmu, la llei puede convertise nun coladeru: Esta asocediendo daqué como lo que fixo George Bush n'EEXX, cuando falaba de que para prevenir les quemes forestales había que baltar los árboles; pos n'Asturies, el Gobiernu d'Adrián Barbón ta faciendo lo mesmo: pa falar d'entainar los trámites alministrativos esaniciar; esto ye, esaníciase la llicencia ambiental pa les actividaes d'esti tipu, con una mera declaración responsable y eso va ser xuna normativa muncho menos garantista y va treslladar la responsabilidá a los Conceyos".

Precisamente, dende la perspectiva municipal, José Manuel Zapico echó en falta "una voz autorizada dientro de la Federación Asturia de Conceyos que nos diga la so opinión, porque en concencia treslláden-yos el marrón".

Coles mesmes, CCOO considera que la llei debería de volver "al caxón" pa reiniciala buscando primeramente'l consensu económico y social necesariu.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies