Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

12/06/2024

Sumar pide la reconocencia del COVID Persistente

El diputáu asturianu Rafa Cofiño lleva al Congresu les reivindicaciones de la plataforma Long Covid y otres asociaciones de pacientes d'esta enfermedá multisistémica que puede afectar a más de 2 millones d'enfermos n'España

Los diputaos Rafa Cofiño y Jorge Pueyo, del Grupu Parlamentariu Plurinacional Sumar, presentaron güei una proposición non de llei pa la reconocencia oficial de la enfermedá del COVID Persistente, na que se recueyen delles midíes que veníen siendo reivindicaes poles asociaciones de pacientes con COVID Persistente enEspaña.

El diputáu de Sumar Asturies, Rafa Cofiño, y el diputáu de la Chunta Aragonesista por Sumar, Jorge Pueyo, tres delles xuntes con distintos colectivos y asociaciones afectaes pol Covid persistente, y col Ministeriu de Sanidá, rexistraron una Proposición non de llei que emplaza al Gobiernu a homoxeneizar el procesu asistencial p’atender correchamente a les persones afectaes por COVID Persistente, impulsar la creación d'Unidaes Multidisciplinares, homogenizar los códigos diagnósticos nos sistemes d'información sanitaria pa evitar l’infradiagnósticu de COVID persistente, establecer una llínea pública de investigación p’afondar na conocencia de la enfermedá, les sos causes y la so evolución pa disponer d'alternatives terapéutiques, trabayar na reconocencia oficial de la enfermedá y la so identificación como enfermedá profesional, y establecer midíes de protección de la salú llaboral ya itinerarios llaborales afechos a les persones afectaes, ente otres midíes.

El COVID Persistente, según la definición de la Organización Mundial de la Salú (OMS), ye «l'afección qu'asocede en pacientes con antecedentes d'infección probable o confirmada por SARS-CoV-2, que xeneralmente se desenvuelve 3 meses dempués del entamu de los síntomes, persiste mientres siquier 2 meses y nun puede esplicase por aciu diagnósticos alternativos. Los síntomes más comunes son la fatiga, la dificultá p'alendar y la disfunción cognitiva, pero tamién pueden dase otros síntomes que suelen repercutir nel funcionamientu cotidianu del enfermu». Por tanto, ye un trestornu multisistémicu, con más de 200 síntomes asociaos, qu'afecta a prácticamente tolos sistemes orgánicos.

A pesar de la dificultá p'apurrir datos sobro la incidencia y prevalencia del COVID Persistente (nun se recueyen los casos asintomáticos, nin los casos leves que nun pasen por atención sanitaria, y en munchos países nun se realicen pruebes de confirmación de la infección), según la OMS ente un 10 y un 20 % de los infectaos van desenvolver COVID Persistente. Aplicando les referencies de la OMS, tamos falando a nivel mundial d'ente 77 millones y 144 millones d'enfermos de COVID Persistente; y n'España d'ente 1,4 millones y 2,4 millones d'enfermos. Según los últimos estudios, el 31,75% de los casos de COVID Persistente son severos(nun pueden salir de casa o tán encamaos), el 55,60% son moderaos (ven amenorgar la so capacidá previa nun 50% o más y tienen problemes pa faer les xeres de la vida diaria), y el 12,65% son leves (pueden siguir trabayando). A partir d'esos datos, podemos envalorar que n'España puede haber más de mediu millón d'enfermos graves o severos, que viven confinaos nel so llar y en munchos casos nun pueden salir de la cama; y más d’un millón de persones con problemes pa siguir cola so vida diaria y/o profesional n'España.

El testu de la proposición non de llei ye'l siguiente:

«El Congreso de los Diputados insta al Gobierno a:

1. Se trabajará en la homogeneización de guías clínicas y procesos asistenciales integrados de coordinación entre Atención Primaria y Atención Hospitalaria, a nivel estatal y autonómico, facilitando la coordinación entre diferentes profesionales y servicios clínicos para la correcta atención de las personas afectadas por COVID persistente. Se impulsará la creación de Unidades Multidisciplinares o los mecanismos de coordinación asistencial multidisciplinar que fueran necesarios para ello.

2. Establecer campañas de sensibilización y de comunicación destinadas a la ciudadanía en general con carácter preventivo, de sensibilización y con recomendaciones específicas para la población afectada y los profesionales de la salud.

3. Trabajar en la homogenización de los códigos diagnósticos en los sistemas de información sanitaria -en Atención Primaria y Hospitalaria- para tener una información detallada del número de personas con diagnóstico de COVID persistente evitando el infradiagnóstico y la subestimación de personas afectadas, estableciendo, de esta forma, un registro adecuado de personas afectadas en nuestro país.

4. Establecer una línea de investigación, liderada desde las instituciones públicas, con participación de las sociedades académicas y de los pacientes, para profundizar en el conocimiento de la enfermedad, sus causas y su evolución. Es necesario avanzar en ensayos clínicos y poder disponer de alternativas terapéuticas. Esta línea de investigación profundizará también en el impacto social y económico de la enfermedad tanto en términos individuales a los pacientes como a la sociedad.

5. Trabajar en el reconocimiento oficial de la enfermedad y su identificación como enfermedad profesional en aquellas personas afectadas por el COVID persistente en las primeras olas de la pandemia en determinados puestos de trabajo.

6. Establecer medidas de protección de la salud laboral y que los itinerarios laborales de las personas afectadas se adapten a su situación funcional: en puestos de trabajo, en procesos de incapacidad temporal o permanente o en sus procesos de reincorporación laboral.

7. Se estudiarán casos de colectivos afectados por patologías similares donde exista afectación multisistémica e imprecisión en sus diagnósticos, reconocimiento de enfermedad y procesos laborales para valorar, en cada caso concreto, la idoneidad de adoptar medidas en el sentido expuesto en los apartados anteriores.»

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies