Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

IX-BA-Verdes va defender na reforma del Estatutu la participación de les asociaciones de vecinos como axentes sociales

El grupu parllamentariu d'IX-BA-Verdes va apoyar la demanda de la Confederación d'Asociaciones de Vecinos d'Asturies (Cavastur) de que se-yos tenga en cuenta na reforma del Estatutu y esti recueya la so participación como axentes sociales dada la so representatividá n'Asturies, cercana a los 70.000 socios.

El grupu parllamentariu d'IX-BA-Verdes va apoyar la demanda de la Confederación d'Asociaciones de Vecinos d'Asturies (Cavastur) de que se-yos tenga en cuenta na reforma del Estatutu y esti recueya la so participación como axentes sociales dada la so representatividá n'Asturies, cercana a los 70.000 socios.

Asina lo anunció esta mañana Jesús Iglesias, voceru d'IX-BA-Verdes, dempués d'un alcuentru con Vicente Gutiérrez Solís, Presidente de Cavastur, y el vocal y representante xurídicu Vicente Vallín, na Xunta Xeneral del Principáu, encontáu na campaña destinada a escuchar a los ciudadanos asturianos na reforma del Estatutu.  "Esmoleznos que n'alderique sobre l'Estatutu nun se tea teniendo en cuanta al movimientu vecinal", afirmó'l presidente del Cavastur, Vicente Gutiérrez, quién aseguró qu'anque oficialmente nun tean reconocíos como axentes sociales "deberíen selo". "Reconozse a los sindicatos y a los consumidores y non al movimientu vecinal que tien una llarga hestoria de más de 40 años", señaló.

Cavastur  esixe'l "reconocimientu", per parte del parllamentu autonómicu, de la participación ciudadana, al igual que la "obligatoriedá" de les instituciones de promover esa participación, como yá reconocen dellos  Estatutos d'autonomía.

Jesús Iglesias,  el voceru parllamentariu d'IX, destacó'l "compromisu total" d'IX-BA-Verdes  a  les propuestes llanzaes pol movimientu vecinal asturianu. La Confederación d'Asociaciones de Vecinos reclama que la reforma del Estatutu incluya la participación de los ciudadanos na vida política y social, qu'amás del reconocimientu xenéricu que se fai agora, reflexe los mecanismos directos de participación como pueden ser les iniciatives llexislatives, consultes populares... amás de, y como puntu más importante, la obligatoriedá de promover la participación ensin que se deba a la voluntá de l'alministración de turnu. Cavastur reclama una verdadera participación de los ciudadanos énte les decisiones de les alministraciones públiques, enantes de que se tomen les decisiones que-yos cinquen.

Iglesias albidra qu'esti ye'l momentu d'escuchar a la sociedá asturiana y ver cuáles de les sos propuestes tienen de ser incluyíes yá que la mecánica de la ponencia estatutaria nun permite la presencia de  los axentes sociales y los movimientos asociativos hasta que nun s'abra'l plazu de comparecencies na comisión. A la vista de cómo van los trabayos y del "alcuerdu políticu" ente PSOE y PP sobre la reforma estatutaria, el Coordinador Xeneral d'IX , considera que lo que salga de la ponencia va salir tan "blindao" que va a ser mui difícil que puea ser modificao na comisión.  De la mesma opinión ye Pablo Fernández, Secretariu d'Organización del Bloque por Asturies  al señalar que l'Estatutu ta "metíu nun castiellu" nel que la FSA "namás dio les llaves" al PP.  

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies