Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

18/03/2016

El parlamentu asturianu conderga'l réxime franquista y sofita la querella arxentina

La Proposición Non de Llei d'IX y Podemos salió alantre col sofitu del PSOE y Ciudadanos, el votu en contra de Foro y l'astención del PP

El parlamentu asturianu aprueba la denuncia de la sublevación militar fascista, el réxime dictatorial posterior, pide l'adopción de midíes pa garantizar a los represaliaos el derechu a la xusticia efectiva y de non repetición, según la manifestación de sofitu a la querella 4591/10 del Xulgáu númberu 1 de Bonos Aires que lleva alantre la maxistrada María Servini por delitos de xenocidiu y lesa humanidá. De la mesma, colos votos a favor d'IX y Podemos, los grupos proponentes d'esta Proposición Non de Llei, y los del PSOE y Ciudadanos, el refugu de Foro Asturies y l'astención del PP, la Xunta anima a la ciudadanía a sofitar la querella contra los crímenes del franquismu, bien personándose como querellantes o bien manifestando la so denuncia de la dictadura y la so adhesión a la querella, según a los conceyos asturianos.
 
El parlamentu asturianu súmase asina a los de los de Cataluña, País Vascu y Andalucía qu'aprobaron mociones n'este mesmu sentíu, al igual que 19 conceyos asturianos.
 
El testu íntegru aprobáu esta mañana explicita:

1.º La Junta General del Principado de Asturias denuncia la sublevación militar fascista dirigida por el general Francisco Franco en julio de 1936 contra el régimen republicano legítimamente constituido en el año 1931 y la posterior guerra que acabó con el citado régimen constitucional y democrático.

2.º La Junta General del Principado de Asturias denuncia el régimen dictatorial posterior que durante cuarenta años reprimió a sangre y fuego todo vestigio de disidencia y lucha por la libertad, la justicia social y los derechos individuales y colectivos en nuestro país.

3.º La Junta General del Principado se compromete a adoptar las medidas necesarias para garantizar a los represaliados y represaliadas por la sedición militar de julio de 1936 y el terrorismo de Estado instaurado por el régimen franquista el ejercicio de su derecho a la verdad sobre la naturaleza de aquel régimen para contrarrestar los intentos de rescribir la historia que se vienen realizando; el derecho a la justicia efectiva, mediante la que se pueda superar el estado actual de impunidad de los responsables de los crímenes de lesa humanidad cometidos, y el derecho a una reparación digna y no discriminatoria por las vulneraciones causadas a los centenares de miles de víctimas del franquismo; y, por último, el derecho del conjunto de la sociedad a que se implementen medidas de cambios sociopolíticos, jurídicos e institucionales como garantía de no repetición.

4.º En esta línea de compromiso, la Junta General del Principado manifiesta su apoyo a la Querella 4591/10 del Juzgado n.º 1 de Buenos Aires, República Argentina, que lleva adelante la magistrada María Servini de Cubría por delitos de genocidio y lesa humanidad contra los responsables de la conculcación de los derechos humanos durante el franquismo.

5.º La Junta General del Principado anima a la ciudadanía a apoyar la querella contra los crímenes del franquismo, bien personándose como querellantes quienes fueron directamente represaliados durante el régimen franquista o sean parientes de quienes lo fueron, o bien manifestando su denuncia de la dictadura y su adhesión a la querella contra los crímenes y criminales.

6.º La Junta General del Principado de Asturias recomienda, asimismo, a los ayuntamientos asturianos apoyar dicha Querella 4591/10 contra los crímenes del franquismo, personándose como querellantes los que tuvieron entre sus habitantes personas que hubieran sido represaliadas durante la Guerra Civil o la Dictadura franquista o, en caso de que no hubiera personas represaliadas, la adhesión a la misma.

Concha Masa, diputada d'IX, responsable de defender la Proposición Non de Llei, qu'apeló a los valores, de solidaridá y de xusticia alvirtió qu'en  nengún país européu, en nenguna democracia europea, dase una situación similar a la nuesa, “porque Europa siempres foi exemplu d'una democracia de valores”.
 
Masa recordó que más de cuarenta años dende la muerte del Dictador, los crímenes del franquismu siguen impunes. A xuiciu de Masa yá ye hora de que vaya concluyendo esta insólita y bochornosa actuación que provocó repudios y condenes de tolos organismos que componen el Conseyu de Derechos Humanos de la ONU y de múltiples instituciones y asociaciones de tol mundu, porque a día de güei entá “nun hai verdá, nin xusticia, nin arreglu”. La diputada d'IX sorrayó la sistemática vulneración de los derechos humanos mientres los 40 años de dictadura: centenares de miles de persones asesinaes, esiliaes, preses, torturaes, neños robaos. … Según estudios d'investigación realizaos pola Universidá d'Uviéu fueron 7.200 los muertos represaliaos pol bandu franquista n'Asturies.
 
La diputada d'IX tamién resaltó qu'a pesar de tolos intentos de xulgar estos fechos como violaciones de los derechos humanos y crímenes contra la Humanidá fueron infructuosos una y bones  la Llei d'Amnistía de 1977 foi interpretada xudicialmente n'España como una llei de puntu final y les víctimes tuvieron que recurrir a la xurisdicción penal arxentina. Agora, dixo la diputada Masa, la causa qu'instrúi la xuez Servini n'Arxentina, abre nuevos calces de trabayu.
 
Na so intervención, Masa aseguró que nun se puede xustificar por más tiempu l'olvidu de quien llucharon contra'l fascismu y la dictadura; la sustracción a la conocencia de les nueves xeneraciones de la exemplar llucha del nuesu pueblu pola llibertá y la xusticia; l'inconcebible desamparu de les víctimes del franquismu frente a la impunidá de los sos responsables. “Yá ye hora de revertir esta realidá que cuestiona, malva y degrada cualquier sistema políticu que se pretenda democráticu. Faciendo xusticia honrar a les víctimes”, concluyo la diputada.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies