Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

23/03/2016

Llamazares demanda'l refuerzu presupuestariu de l'Atención Primaria y la Salú Pública n'Asturies

El voceru parlamentariu reconoz tar ante un bon sistema que, sicasí, tien de salir al pasu de la inercia y de la impugnación inxusta

Gaspar Llamazares, voceru parlamentariu d'IX na Xunta Xeneral, propón delles iniciatives  pa salir al pasu de dos riesgos que cuerre'l sistema sanitariu n'Asturies: la inercia o les resistencies al cambéu que se tán produciendo na xestión sanitaria y l'impugnación inxusta d'un bon sistema sanitariu, unu de los meyores d'España.  Les aportaciones d'IX pa esta situación basar en dos pilastres: el rellanzamientu y refundación de l'Atención Primaria y del sistema de Salú Pública.

Llamazares considera que l'Atención Primaria ye una pilastra fundamental del sistema públicu sanitariu, non solo la so puerta d'entrada. Nesta fueya de ruta de cambeos y reformes destinada a la sanidá, Llamazares  demandó al Gobiernu una medría presupuestaria d'un  puntu añal  pa primaria nel gastu sanitariu públicu destináu a personal y equipamientu mientres la presente llexislatura; la puesta en marcha antes de la integración de l'Atención siguida y el tresformamientu del escesu de guardias en medría del empléu calidable; desenvolver mientres 2016 un plan piloto pal rellanzamientu de la reorientación de la participación comuñal que remate na reforma de los actuales Conseyos de Salú; rematar la estratexa de Refundación de l'Atención Primaria desenvolviendo una normativa al efeuto antes del 2018 de forma consensuada col sector. “Resolver y reformar l'Atención Primaria va tener enforma que ver cola solución  de les llistes d'espera, que nun ta solamente nes peonaes, los medios propios o la concertación”, alvirtió'l diputáu.

Nos planes de Llamazares ta tamién el reforzamientu de la salú pública, cuidando qu'a la so manera d'entender foi al pie de la Primaria “la pagana de los retayos” n'España. “N'Asturies non solo son débiles los programes de salú pública, sinón los preseos de salú los que son débiles, los equipos de salú pública de les árees nun se punxeron en marcha inda y ye necesario desenvolver tamién la llei estatal de salú pública, independientemente de que s'acabe redactando una llei propia”, esplicó en rueda de prensa na Xunta Xeneral. El voceru parlamentariu d'IX considera qu'a finales de llexislatura tien de tar redactada una nueva llei del  Sespa, cuidando que ye una de les más antigües de les comunidaes autónomes, y rique “un fondu cambéu”.

Toos estos cambeos, a xuiciu del voceru d'IX, tienen de faese col consensu profesional y social y con alcuerdos políticos na Xunta Xeneral. Esos son los planteamientos d'IX que conoz el Gobiernu y pa los que va siguir llevando a cabo reunión. “De manera constructiva creemos que tenemos de contribuyir a reformar y reforzar el sistema públicu sanitariu porque ye unu de los meyores”, alvirtió'l diputáu d'IX.

Nesti calendariu sanitariu como lu definió Llamazares, frutu del alcuerdu d'investidura col PSOE yá s'avanzó en dos asuntos: la comisión de participación y siguimientu de les llistes d'espera, “una midida equilibrada con participación social ya institucional” y l'Institutu  Nacional de Silicosis, que vivió prácticamente un procesu de disolución” cola apertura del HUCA. IX apuesta pola recomposición y rellanzamientu del Institutu de Silicosis como centru de referencia estatal d'enfermedaes d'orixe pulmonar, con un presupuestu propiu y dependencia del SESPA y entidá  xurídica.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies