Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

IX sollerta del riesgu de que la firma del conveniu marco de fondos mineros quedara en 'papel moyáu'

Ramón Argüelles pon en dulda que, a 13 meses de qu’espire’l períodu pal que se prometieren estos recursos, l'Estáu facilite los 250 millones previstos p’Asturies, Aragón, Castiella y Llión y Castiella-La Mancha

El coordinador xeneral d’IX Asturies, Ramón Argüelles, nomó güei de “burlla” l'anunciu de la firma del conveniu marcu de fondos mineros pal llunes 20, esto ye, 13 meses dempués de que se suscribiera esi conciertu con Castiella y Llión y a 13 meses de que se concluya'l períodu d'execución del mesmu, establecíu primeramente pal períodu 2012 a 2018. “La firma d'esti conveniu marcu fuera una bona noticia si se produxera nel momentu pal que taba previstu, pero agora, paez más una burlla qu'una fueya de ruta sincera y executable: pal sexeniu prevíase una inversión de 250 millones d'euros, de los que solo se conseñaron 27 nel presupuestu de 2017. Paezme poco creíble que la firma suponga, amás, el desbloquéu de los 223 millones d'euros que resten. Si nun fueron capaces de faelo en cinco años, ye improbable que lo vaigan faer agora en 1 añu”.

Ramón Argüelles sollertó, amás, del riesgu real de que'l conveniu marco xuniérase a la llarga llista d'incumplimientos en materia de reactivación de les cuenques mineres. “Los presupuestos del Estáu pa 2018 tán nel aire y, polo prontio, solo son reales los que s'incluyeren en 2017 y que, teniendo en cuenta que namá Castiella y Llión tien operativu yá'l conveniu marcu, ye bien difícil pensar qu'agora Asturies, Aragón y Castiella-La Mancha, que tamién son beneficiaries de los fondos, vaigan poder aportar a eses partíes a cencielles por una cuestión de plazos y procedimientos”.

La rocea del coordinador xeneral d'IX llega tamién pola falta de voluntá del Gobiernu del PP de respetar alcuerdos anteriores. “Nun podemos escaecer que l'Estáu debe a Asturies 213 millones, reconocíos por sentencia xudicial, de fondos mineros y que'l Gobiernu del PP declaróse en rebeldía. Agora, roblen un conveniu marcu col señuelu de 250 millones a partir ente delles Comunidaes autónomes y fainlo a 13 meses de que se termine'l sexeniu nel que teníen d’executase. A la vista d'estos antecedentes nun podemos refugar que too se quede en papel moyáu, mientres les Cuenques Mineres siguen nun procesu de cayente del que l'Estáu ye responsable.”:

Ramón Argüelles esixó que, d'una vegada por toes, cumplanse los compromisos pindios según les inversiones necesaries pa llograr la reindustrialización: “Hai una delda histórica, y xudicial, y yá toca que l'Estáu comprometer a pagala. Dende IX vamos caltener la nuesa esixencia, tanto al Gobiernu Central como al d'Asturies pa llograr que los territorios mineros vuelvan tener futuru”

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies