Al navegar por esta web acepta la utilización de cookies para análisis y personalización
Saber más    

Noticies Toles noticies d´IX

01/12/2021

La Xunta aprueba la moción d'IX pa evaluar les polítiques contra la probeza ya impulsar la llei de Garantía de Derechos y Prestaciones

Ovidio Zapico reprocha al presidente de los constructores les sos declaraciones nes que sostien qu'hai xente que nun trabaya porque “con una paguina de 462 euros vívese perbién”, polo que pide especial vixilancia a los convenios que puedan suscribise con esta entidá

 

La Xunta Xeneral aprobó güei la moción d'Izquierda Xunida pa evaluar les polítiques de llucha contra la probeza y la esclusión social a partir de los datos del Informe Arope 2021. La iniciativa, defendida pol diputáu y coordinador xeneral d'IX, Ovidio Zapico, plantega tamién valorar l'impactu de l'aplicación n'Asturies del Ingresu Mínimu Vital (IMV) y la so compatibilidá y coordinación colos dispositivos de renta básica; impulsar el desenvolvimientu y aplicación de la Llei de Garantía de Derechos y Prestaciones Vitales; y promover la vinculación ente les polítiques sociales y les polítiques d'emplegu.

Nun intensu alderique, Zapico recordó que l'últimu informe Arope, en que se constata que l'índiz de probeza y d'esclusión social supera la media española. Y esos datos, enfatizó’l parllamentariu, nun son lo único negativo dende la perspectiva de la equidá: "somos la Comunidá Autónoma más desigual d'España y, de les 30.000 persones qu'entraron nesti índiz mientres 2020, 25.000 son muyeres. Podemos afirmar que la probeza tien cara de muyer".

El coordinador xeneral d'IX reprochó al máximu representante de constructores asturianos la so falta de sensibilidá al respective de la necesidá de mecanismos que protexan a la población más desfavorecida y les sos palabres nes que, d'una manera distinta, entendía esti tipu d'ayudes como una suerte de sopa boba. "Tener conceutos como que n'España y n'Asturies non quier trabayase porque con una paguina de 462 euros vívese perbién, como dicía va escasos díes el presidente de la patronal de la construcción d'Asturies, paezme bien desafortunáu; paezme, amás, bonalmente, que nun ta esa persona, con eses afirmaciones, al altor del so cargu. Y creo qu'hai que ser especialmente escrupulosu y vixilantes nos convenios que puedan roblase ente'l Gobiernu d'Asturies y esta patronal de la construcción pa esos insertamientos de trabayadores, pa eses polítiques sociales y polítiques d'empléu. Lleendo lo que diz, hai que tar alerta con él".

El mesmu precuru, demandó Zapico, tien de tenese p'aquelles persones que puedan incorporase, dende'l Salariu Social, a trabayos amestaos al empléu verde en Tragsa: "hai que tener la total garantía de que van tar incluyíos dientro del conveniu colectivu d'esa empresa, que naide va trabayar n'Asturies por menos de lo que marque nengún conveniu colectivu por muncho programa d'empléu social que sía. Eso ye daqué que tenemos que garantizar, emplegu dignu pa toes eses persones que vaigan escontra l'insertamientu llaboral".

Énte esta situación, que llega a pesar de los dispositivos de rescate social como'l Salariu Social y, agora, l'Ingresu Mínimu Vital, IX plantega la necesidá d'actuar p'actuar contra la probeza estructural", en bona parte col so orixe nes polítiques restrictives y de retayos de la "brutal" crisis del sistema de 2008 y amplificaes polos efectos de la reforma del PP de 2012. Sicasí, señaló Zapico, la esmolición tien que traer acciones pa tratar de revertir esos datos de probeza y, nesi contestu, inscríbese la moción.

"Entendemos qu'hai que redefinir prioridaes y polítiques en materia de probeza y de llucha contra la esclusión social", señaló'l diputáu. Por eso, según Zapico, ye imprescindible "valorar l'impactu" de l'aplicación de IMV n'Asturies pa conocer cómo se ta coordinando y compatibilizando con otros dispositivos como'l Salariu Social. L'oxetivu, añedió, ten de ser "garantizar que tou esi dineru que ta lliberando a les arques públiques asturianes l'Ingresu Mínimu Vital, en cuanto amenorga la nómina del Salariu Social Básicu, quede destináu n'inversión pa polítiques sociales".

A pesar de los malos datos del informe Arope, Ovidio Zapico amosóse convencíu de que l’IMV va suponer xuna ferramienta de futuru, "ambiciosa y garantista" pa evitar la probeza severa. "Ello ye que’l Salariu Social Básicu asturianu, magar los datos de 2020, déxanos siguir per debaxo de la media nacional tocantes a probeza severa y esclusión social".

El coordinador xeneral d'IX reivindicó la necesidá de desenvolver la Llei de Garantía de Derechos y Prestaciones Vitales, cola puesta en marcha de mecanismos nella contemplada, como les ayudes complementaries a los planes d'insertamientu que, al so xuiciu, precisen un impulsu.

Finalmente, el diputáu defendió la promoción de polítiques d'emplegu. "Ye daqué que yo creo que ye bien importante, venceyar polítiques sociales y polítiques d'empléu, pero hai que facelo d'una forma dafechu garantista con esos trabayadores".

TESTU ÍNTEGRU DE LA MOCIÓN

 

Moción del Grupo Parlamentario de Izquierda Unida subsiguiente a la interpelación de su Diputado don Ovidio Zapico González al Consejo de Gobierno sobre política general en materia de política social y, más en concreto, sobre el incremento de la pobreza (11/0183/0076/18548)

(Admitida a trámite por la Mesa de la Cámara en sesión de 16 de noviembre de 2021. La iniciativa fue publicada en el Boletín Oficial de la Junta General, Serie B, número 937, de 17 de noviembre de 2021.)

El Grupo Parlamentario de Izquierda Unida, a través de su Portavoz, doña Ángela Vallina de la Noval, al amparo de lo previsto en el artículo 208 del Reglamento de la Cámara, tiene el honor de presentar la moción subsiguiente a la interpelación del Diputado del Grupo Parlamentario de Izquierda Unida don Ovidio Zapico González al Consejo de Gobierno sobre política general en materia de política social y, más en concreto, sobre el incremento de la pobreza.

MOCIÓN

La Junta General del Principado de Asturias insta al Consejo de Gobierno a que, en el plazo más breve posible y, en todo caso, antes del final del próximo periodo de sesiones:

1.º Proceda a realizar una evaluación de las políticas de lucha contra la pobreza y la exclusión social a partir de los datos del Informe Arope 2021 y otros indicadores sobre la situación de la pobreza en Asturias.

2.º Valore el impacto de la aplicación en nuestra Comunidad Autónoma del ingreso mínimo vital y su compatibilidad y coordinación con los dispositivos de renta básica de nuestra Comunidad Autónoma.

3.º Impulse el desarrollo y la aplicación de la Ley de Garantía de Derechos y Prestaciones Vitales y ponga en marcha los dispositivos contemplados en la misma, tales como las ayudas complementarias y los planes de inserción, entre otros.

4.º Promueva la vinculación entre las políticas sociales y las políticas de empleo. Palacio de la Junta, 10 de noviembre de 2021. Ángela Vallina de la Noval, Portavoz.

Volver

Compartir

2014 Izquierda Xunida d'Asturies - Política de privacidad - Política de cookies